• Postkort som viser Krikebrua på riksveg 63 i Valldalen i Norddal kommune.

På postkortets fremside står "Fra Valldal, Norge." og "Enerett J. Ingv. Uri."

Postkortet er stemplet i Valldal 22 XII-35 (vanskelig å lese.) Postkortet er adressert til "Herr Theodor Aarønes og hustru, Skodje" På kortet står: "Gladelig jul! Godt nytaar! Hilsen Fra hjemme"

På side 179 i boka "Om samferdsel i Møre og Romsdal, Del II: Samfunn og ferdsel. Forfatter: Arne Inge Torvik m.fl.", er samme bilde gjengitt. Det står også i boka at brua ble bygd i 1926-29 og viser et "særs fint murarbeid".

I Statens vegvesen sitt bruregister "Brutus", står det at det er ei hvelvbru med hel overmur, 20,90 meter lang og er trafikkert siden 1927.
    Photo: Uri, J. Ingv. / Norsk vegmuseum
  • Postkort som viser Krikebrua på riksveg 63 i Valldalen i Norddal kommune.

På postkortets fremside står "Fra Valldal, Norge." og "Enerett J. Ingv. Uri."

Photo: Uri, J. Ingv. / Norsk vegmuseum

Postkort som viser Krikebrua på riksveg 63 i Valldalen i Norddal kommune