• Horsgaard & Rød fiskforretning. I 1959 er det Olav Brakstad, Legrovik som eier Volkswagen med reg nr T-3150.
    Photo: Kirkhorn / Romsdalsmuseet

• Kommentar til kommentaren:

Jeg har muligens ikke gode nok briller eller annetn definisjon av trafikklys og sykler enn den amerikaanske spørsmålsstilleren i allle kontrollbildene, men her er i hvert fall en bedre kommentar til bilde:

V bak Volkswagen må være forkortelse for varebil. Produsenten hadde selv ingen modellbetegnelse V, men kalte denne Type 2 ("Bobla" var Type 1) eller Transporter, Ellers ses nærmest en Morris Minor Traveller stasjonsvogn, med bærende konstruksjoner av tre i bakre del av karosseriet. På den andre siden av nærmeste lastebil stikker en Taunus 1939 (eller 1950) sin snute frem.