Postbil (Chevrolet) med liten gutt ved siden av bilen.

2 comments

• Odd Rønning (8år) står ved siden av postbilen til sin farfar landpostbud Odin Albert Jensen Rønning, (1889-1976). Postbilen er av merket CHEVROLET 1927-modell, registrert som U-2401.

Odd Rønning f. 1948 er sønn av Kristmar Elisa Melum gift Rønning (1926-1949) og Jens Adolf Rønning (1920-2012). Odd vokste opp på denne gården, Asserøy-Marka i daværende Jøssund kommune, nå i år 2021 Ørland kommune.

Odd ble ikke postmann som farfaren, men sjømann. Han var tillitsvalgt i Fosen Trafikklag / Fosen Namsos Sjø, forbundstyremedlem i Norsk Sjømannsforbund og kontrollkomiteleder. Han har vært medlem av Kommunestyret i Leksvik kommune og meddommer i tingretten, Stjørdal og Verdal tingrett.

• Om landpostbud og gårdbruker Odin Albert Jensen Rønning (1889 – 1976) vises det til lenken Gården Marka, Jøssund, Bjugn - Museet kystens arv / DigitaltMuseum
    Og til lenken Postbil (Chevrolet) med landpostbud Odin Albert Jensen Rønning ved rattet. - Norges Postmuseum / DigitaltMuseum