• Norges Forsvarsminister kronprins Olav besøker Haugesund Olsokdagen den 29. juli 1945. Han ankommer med forsvarets catalinafly "Vingtor" ved Storesundskjærene, for så å kjøre båt inn til indre kai der han blir møtt av byens representanter. Her ønskes kronprinsen  velkommen av tidligere handelsminister Lars Meling. Bak står varaordfører Harald Sund og til høyre er byens rådmann Eystein Jensen.
Vi ser litt av Ordfører Christian Haaland bak kronprinsen. I bakgrunnen kan en se noen marinegaster som står oppstilt.
    Photo: Ukjent / Haugalandmuseet

Norges Forsvarsminister kronprins Olav besøker Haugesund Olsokdagen den 29. juli 1945. Han ankommer med forsvarets catalinafly "Vingtor" ved Storesundskjærene, for så å kjøre båt i...