• Byggetrinn II av fylkeshuset i Molde, bygd i tidsrommet 1982 - 1984. Arbeidet er i gang med å forberede tilbygget til byggetrinn I vestover.

Etter åpningen av fylkeshuset i 1973 og utover 1970-tallet ble det klart at det var for liten plass til ulike etaters behov for kontorer. På begynnelsen av 1980-tallet lå planene klar for et påbygg - "Fylkeshus II" som skulle stå ferdig til  begynnelsen av 1985.

Byggetrinn II skulle være et tilbygg til byggetrinn I. Det var planlagt i 6 etasjer og med et nettoareal på ca 8 800 m², og dermed ble det samla kontorarealet fordoblet. Byggekostnaden var beregnet til 80 millioner kroner

Utvidingen av fylkeshuset ville representere en vesentlig bedring av kontorforholdene for vegkontoret. Frem til 1981 var det overbefolket i kontorlandskapet. I tillegg til de nåværende lokalene som delvis kulle ombygges, ville de også få 3. etasje i nybygget, som gav dem ca 50 % mer kontorplass. Det ville nå bli en blanding av cellekontor og kontorlandskap.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Byggetrinn II av fylkeshuset i Molde, bygd i tidsrommet 1982 - 1984