• Rasoverbygg i tre på riksveg 16 Oppdølstranda  ved Trettøya/Tretteiga i Sunndal.

Bilen som sees på motiver - trolig med kjennemerke "T-5426" er en Opel P4 fra "ut på 30-tallet". (Informant: Ivar E. Stav)

I følge merking bak på bildet, skrevet med skrivemaskin: "Bildetekst fra Benterud. Ved eventuelt innste innslag av tunnel Trettøya. Bilde teke i det ein stod oppå betongkanten 10 m innom enden av nytt overbygg."

Merket med kulepenn/blyant bak på bilde: "Tretteiga, der er det tunnel idag 88" og "Foto: Ingeniør Benterud".

Olav Asbjørn Benterud, født 20. mai 1901, ekstrainginør i Statens vegvesen i Buskerud og Rogaland 1927-35, ass.ing. i Buskerud 1935-39, avd.ing. i Møre og Romsdal fylke 1939-50 og i Oppland 1950-58. Vegsjef i Østfold fylke fra 1958.

(Kilde: "Norske Vegdirektører og Vegsjefer", av Hans Wangensten Paus)
    Photo: Benterud, Olav / Norsk vegmuseum

Rasoverbygg i tre på riksveg 16 Oppdølstranda ved Trettøya/Tretteiga i Sunndal

1 comment

• Bilen er en Opel P4 fra ut på 30-tallet. Registreringsnummeret kan se ut som T-5426.