• Bygging av fylkesvei 191, Eikesdalsvegen, mellom Øverås og Eikesdal i perioden 1986 - 1990.

Eikesdalsvatnet sett mot Eikesdal. Vegen ble bygd på venstre side av vatnet.

I tiden frem til 1. september 1986 ble det grovplanert ca 1100 meter. Det var et røft terreng langs Eikesdalsvatnet med mye fjellsprengning. Anlegget ble drevet kun fra en stuff, men en var også i gang med skogrydding i Eikesdalen, og det var meningen å starte opp med planeringsarbeid også der i nær framtid.  Jobben ble så langt gjort av arbeidsledige i Nesset kommune og etter at sysselsettingsperioden var omme, ble 4 menn korttidsansatt.

(Kilde: Statens vegvesen i Møre og Romsdal sitt interne magasin "Veg og Virke" nr. 3/1986, artikkel skrevet av Jakob Engseth, "Veg og Virke" nr. 2/1988 og opplysninger fra pensjonerte ansatte i Statens vegvesen i Møre og Romsdal.)
    Photo: Hindhammer, Martin / Norsk vegmuseum