• Vegsjefmøte 20. - 24. oktober 1958 på hotell Alexandra i Molde.

I årbok fra Norsk Vegmuseum 2020 side 145, i artikkelen "Thomas Offenberg Backer - En forsiktig vegdirektør i en vanskelig tid", skrevet av Ane Cecilie Røed, er motivet gjengitt. Under motivet står det skrevet: " Høsten 1958 ble det for første gang holdt et vegsjefmøte utenfor hovedstaden. Møtet fant sted i Molde fordi Møre og Romsdal, som en prøveordning, hadde skilt ut riksvegvedlikeholdet som en egen funksjon."

Kjell Hegdalstrand og Arne Inge Torvik utarbeidet i 1988 en nummerert liste med navn på deltakerne - se bilde nr. 2. Personene er gitt tjenestetittel som deltakerne hadde på møtetidspunktet.

1) Vegsjef Trygve Gimnes, Rogaland 2) Vegsjef Olav Andreas Bernhoft Torpp, Hordaland 3) Vegsjef Egil Abrahamsen, Sogn og Fjordane 4) Vegsjef Kristian Hiort Oppegaard, Møre og Romsdal 5) Vegsjef Johannes Eggen,  Sør-Trøndelag 6) Vegsjef Helge Skagseth, Nord-Trøndelag 7) Kst. vegsjef Eivind Stav, Nordland (møtte i stedet for vegsjef Sigurd Waage som var sykmeldt) 8) Vegsjef Leif Moy, Troms, 9) Vegsjef Bjarne Stav, Finnmark  10) Overingeniør Thorleif Knut Weydahl, Vegdirektoratet (var overingeniør på møtetidspunktet) 11) Avdelingsdirektør Hans Wangensten Paus, Vegdirektoratet 12) Vegdirektør Thomas Offenberg Backer, Vegdirektoratet 13) Avdelingsdirektør Holger Brudal, Vegdirektoratet 14) Avdelingsingeniør Sigmund Vårdal, Møre og Romsdal 15) Overingeniør Ivar Winge, Østfold 16) Avdelingsingeniør Olav Asbjørn Benterud, Oppland (nytilsatt, ikke tiltrådt, som vegsjef i Østfold. Peter Abildgaard Melbye stod fremdeles som vegsjef i Østfold, men var forhindret i å møte) 17) Vegsjef Gunnar Slungaard, Akershus 18) Vegsjef Jens Edvard Funder, Hedmark 19) Vegsjef Ottar Kristian Hall Lorentsen, Buskerud 20) Vegsjef Alf Torp, Vestfold, 21) Vegsjef Torleif Nordang, Telemark, 22) Vegsjef Johannes Cristian Beylegaard Irgens, Aust-Agder 23) Vegsjef Einar Torvald Rosendahl, Vest-Agder 23a) Overingeniør Knut Rykke, Møre og Romsdal 24) Avdelingsingeniør Finn Grinaker, Møre og Romsdal 25) Tekniker Ernst Aas, Møre og Romsdal (Bestyrer av maskinsentralen) 26) Avdelingsingeniør Svend Major, Vegdirektoratet, 27) Overingeniør Arne Inge Torvik, Møre og Romsdal 28) Overingeniør Christen Lomsdal, Vegdirektoratet 29) Sjefsingeniør Toralf Bjørum, Vegdirektoratet 30) Kontorsjef Olav Baastad, vegdirektoratet 31) Overingeniør Thorbjørn Taugbøl, brukontoret i Vegdirektoratet, 32) Overingeniør Torbjørn Rudlang, Vegdirektoratet 33) Byråsjef Øreboe, Riksrevisjonen i Oslo 34) Hovedbokholder H. Bakken, Vegdirektoratet 35) Sekretær fru Liv Steenmark, Vegdirektoratet, 36) Avdelingsingeniør Harald Edvardsen, Møre og Romsdal 37) Sivilingeniør Bjørn Strugstad, Industrikonsulent A/S, Oslo, 38) Disponent, sivilingeniør Lars Mjøs, Industrikonsulent A/S, Oslo 39) Vegsjef Bjarne Høye, Oppland.
    Photo: Birkeland, Erling / Norsk vegmuseum
  • Vegsjefmøte 20. - 24. oktober 1958 på hotell Alexandra i Molde.

Photo: Birkeland, Erling / Norsk vegmuseum

Vegsjefmøte 20. - 24. oktober 1958 på hotell Alexandra i Molde