• Julen 1993 reiste Gry Espedal til Valhall for å holde julegudstjeneste. Hun var ennå ikke ordinert som prest, og for henne ble det med denne ene turen offshore. Men prester har kommet og gått på plattformer både før og etter henne. Helt siden 1978 har Sjømannskirken, i samarbeid med oljeselskapene, sørget for å nå ut til offshoreansatte med julebudskapet og annet kristent arbeid.
    Photo: Ukjent / Norsk Oljemuseum

Julen 1993 reiste Gry Espedal til Valhall for å holde julegudstjeneste. Hun var ennå ikke ordinert som prest, og for henne ble det med denne ene turen offshore. Men prester har kom...