• Vefsn, Mosjøen. Gruppe med jenter i bunad på folkehøgskolen i Mosjøen, nå Toppen folkehøgskole.
Foran til høyre er Dagny Kibsgaard g. Leknes. Jentene er, i tilfeldig rekkefølge: Mathilde, Hildur, Dagny, Anna og Mari. De er alle kledd i bunader, enten Hallingbunad (type Hulda Garborg) eller Nasjonalen (en type Hardangerbunad).
Tekst bak på bilde: "Dei som budde på Alvheim og Solvang. Mathilde, Hildur, Dagny, Anna og Mari"
    Photo: Ukjent / Helgeland Museum
    Photo: Ukjent / Helgeland Museum

Vefsn, Mosjøen. Gruppe med jenter i bunad på folkehøgskolen i Mosjøen, nå Toppen folkehøgskole. Foran til høyre er Dagny Kibsgaard g. Leknes. Jentene er, i tilfeldig rekkefølge: Ma...