Det är trängsel utanför Systembolaget vid Barnarpsgatan - Brunnsgatan i Jönköping.

2 comments

• Detta var en vanligt återkommande syn, när det var första dagen på den nya perioden på motboken. På fredagen var det tomt "på boka", men på måndagen, detta är alltså en måndag. så köade man till Systembolagets lokaler eller Jönköpings Utminituering som det hette. Det låg i helmershus som byggdes av Systembolaget.
  • Tack för din kommentar och att du ville hjälpa oss med mer information i Jönköpings läns museums databas. Vi ser över detta löpande och använder det vi har möjlighet till.