• Fra utstillingen "i vognskjulet". Skysskjerre fra Fuglset.Denne skysskjerra ble laget av K. A. Mork mellom 1910 og 1915. Han hadde sitt snekkerverksted på garden Mork ved Hjelset. Kjerra har plass til 2 personer i setet og en «vognmann» bak på «kuskesetet». Denne typen hestekjøretøy var svært vanlig i vårt distrikt rundt 1900. Kjerra ble gitt til Romsdalsmuseet av Magnar Fuglset i 1960. Magnar Fuglset drev en oksestasjon inne på garden Vårtun på Nedre Fuglset. Han drev også med hesteskyss.
    Photo: Johnny Bratseth / Romsdalsmuseet

Fra utstillingen "i vognskjulet". Skysskjerre fra Fuglset.Denne skysskjerra ble laget av K. A. Mork mellom 1910 og 1915. Han hadde sitt snekkerverksted på garden Mork ved Hjelset. ...