• Storgata på Raufoss ca. 1905. Bildet viser huset til Håkon Karlsen. Personene foran: Jenny (Karlsen) Løkken, Emma Karlsen, Håkon Karlsen, Harald Karlsen, Paula Karlsen.
Bak: Amalie Olderheim, og Martha Drager. På trappe skimtes Johs Nysetbakken og Petter Berger (?). Førstnevnte hadde butikk her, og på veggen står et skilt: "Johs. Nysethbakken Fedevarer". Til høyre skimtes Opsahls hus.
    Photo: Mjøsmuseet

Storgata på Raufoss ca. 1905. Bildet viser huset til Håkon Karlsen. Personene foran: Jenny (Karlsen) Løkken, Emma Karlsen, Håkon Karlsen, Harald Karlsen, Paula Karlsen. Bak: Amalie...