• "Erik-Jarl".Storkaia trolig fra aprildagene 1940. .Muligens bilde viser mobilisering av norske soldater på veg til Setnesmoen.
    Photo: Birkeland / Romsdalsmuseet

1 comment

• Hei! Bilde 84405 - 84406 - 84407 tror jeg også er bilder fra Storkaia fra aprildagene 1940. Jeg mener de viser mobilisering av norske soldater på veg til Setnesmoen - de laster jo ombord ski på det ene bildet. Håper dette er riktig - i tilfelle viser det en kritisk begivenhet for Molde og Romsdal - krigen hadde kommet hit. Det var med stort alvor ungguttene ble sendt i krigen.

mvh

Knut Even Isaksen