• Hovedmotivet på bildet er brukaret til trebrua fra 1874. Brukaret på nordsida av Lågen er i dag borte, tatt av isgang. Til høyre i bakgrunnen vises brukaret til fagverksbrua som erstattet trebrua. Fotografert 17. mars 2021.

Bilde 2) Dagali bru fra 1966 (dagens bru).  I forgrunnen, i høyre bildekant vises brukaret til trebrua fra 1874.
Fotografert 15. februar 2017.  (Opplysninger til begge bildene er gitt av  Erling Bjørkheim).

Bilde NVM 06-F-00608 av Dagali bru knyttes til dette bildet.  Se Relasjon og Nedlasting lenger ned på siden.

(Kilde: I Som Daga’lir 2010, ei årbok for Dagali har bygdebokforfatter Kåre Sønsterud og Reiar Aasberg en artikkel der bruene over Lågen omtales). Der går det fram at trebrua er fra 1874.
(Kilde: Artikkel fra "Som Dagalir 2016", av Sverre Tollefsen og Ole Halland. Foto: Erling Bjørkheim og Ole Halland).
Utdrag av begge artiklene er vedlagt. Se Nedlastinger lenger ned på siden.
    Photo: Bjørkheim, Erling / Norsk vegmuseum

Utdrag av begge artiklene er vedlagt. Se Nedlastinger lenger ned på siden.
    Photo: Bjørkheim, Erling / Norsk vegmuseum

Bruene i Dagali over Numedalslågen - Brukar til trebrua av 1874