• Kart over en Deel av Søekysten fra Christiansund til Trondheim (i to deler). 1785. Karttegner: N. A. Wibe. Fra Geodatastyrelsen, Danmark. Kartet inngår i Nordmøre museums serie  "MØRE OG ROMSDAL PÅ GAMLE KART".  Samlingen er satt sammen av Torbjørn Ødegaard og viser alle kjente håndtegnede kart ("manuskriptkart") over Møre og Romsdal etter eiersamling: Riksarkivet, øvrige norske samlinger og utenlandskeide, fortrinnsvis fra Det Kongelige Bibliotek i København og Geodatastyrelsen i Aalborg.  Flere kart finnes på hjemmesidene til: Statens Kartverk, NTNU og  Det Kongelige Biblioteks kartsamling. Til forfattere og forleggere som ønsker å benytte kartene i egne verk: Husk å henvise til eier av originalmaterialet ved bruk!
    Photo: Nordmørsmusea

Kart over en Deel av Søekysten fra Christiansund til Trondheim (i to deler). 1785. Karttegner: N. A. Wibe. Fra Geodatastyrelsen, Danmark. Kartet inngår i Nordmøre museums serie "M...