• Storgatan, korsningen mot Bäckgatan, Växjö 1923. Till vänster ser man (närmast) familjen Feuks fastighet (kvarteret
Klostret 8), med bl a Oscar Karlssons uraffär, följt av diverse andra hus i kvarteren Klostret och Sunaman. Till höger ser
man bl a apoteket Sigfrids lokaler i kvarteret Blenda (Blenda 1).
    Photo: Okänd fotograf / Kulturparken Småland / Smålands museum

Storgatan, korsningen mot Bäckgatan, Växjö 1923. Till vänster ser man (närmast) familjen Feuks fastighet (kvarteret Klostret 8), med bl a Oscar Karlssons uraffär, följt av diverse...

'Oscar Karlssons uraffär' - Oscar Carlsson (1885-1949), urmakare, kvarteret Uranus 3, Växjö.
(Källa: Bl a Folkräkning 1930, Växjö stadsfs, Riksarkivet. Sveriges Dödbok 1860-2017)