• Dance with a Stranger er ei norsk pop/rockegruppe fra Kristiansund.

Bandet ble stiftet i Bergen 1984 og ga ut sitt første album i 1987. Bandet har gitt ut seks studioalbum, et konsertalbum og to samlealbum og har vunnet tre Spellemannpriser. De ble blant annet kåret til Årets spellemann under Spellemannprisen 1991. Bandet tok en lengre pause i perioden 2002 til 2005. I 2007 ga de ut det doble samlealbumet Everyone Needs a Friend... The Very Best of Dance with a Stranger med tre nye låter og ikke tidligere utgitte lydspor fra 1980-tallet, samt høydepunkter fra bandets mange utgivelser. I 2013 døde bassist Yngve Moe og de resterende medlemmene annonserte det som var ment å være en avskjedsturné i 2014 for å hedre Moe.[1] Bandet har fortsatt konsertvirksomheten etter dette.Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Dance with a Stranger er ei norsk pop/rockegruppe fra Kristiansund. Bandet ble stiftet i Bergen 1984 og ga ut sitt første album i 1987. Bandet har gitt ut seks studioalbum, et kon...