• brannfolk. Ivar Løkvik til venstre. - Kommunen må ha tillit til denne gjengen. De har gjennom en årrekke bevist og gjort seg fortjent til en slik tillit. Magnar Løkvik og Arild Jørgenvåg startet opp arbeidet på slutten av 70-tallet.

Tidlig på 80-tallet startet arbeidet for alvor med å restaurere de gamle brannbilene. Inn kom Ivar Løkvik (sønn av Magnar Løkvik), Johnny Skarpnes, Tor Ove Rød, Wiggo Langhelle og Einar Helle med flere.

De har tilsammen lagt ned tusenvis av gratis arbeidstimer for at Kristiansund kommune skulle ha noe å vise frem for Nordmøres befolkning og turistene som kommer til byen.  - Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

brannfolk. Ivar Løkvik til venstre. - Kommunen må ha tillit til denne gjengen. De har gjennom en årrekke bevist og gjort seg fortjent til en slik tillit. Magnar Løkvik og Arild Jør...