• Trålen  hos  Aslegut  hadde  200  mm  maskevidde  i  vingene,  120  mm  i  mellomstykket,  80  mm  i  forlengelse  og  løft.    Maskevidden  i  fiskeposen    var  110  mm,  og  trålen  var  utstyrt  med vanlig kjetting-sabb. Aslegut bruker samme wire-tykkelse og type dører som Metho, men med ca. 50 kilo mindre vekt.   Høyden på trålens åpning opplyses å være i overkant av 5 meter.

Arne Brattøy hadde i 2016 siste dag som rekeselger i dag. Båten, Aslegut, er solgt og skal videre til Molde. . Bremsneskrysser.

2014: rekebåten R/Tr "Aslegut" med skipper Arne Brattøy fra Averøy solgte reker fra ”rekeplassen” uten for ”Jonas”. De regnet med å ha reker også i dag fredag. Rekene er fisket så langt nord som i traktene rundt Brønnøysund.

Litt vedmodig, innrømmer Brattøy. - Men jeg føler at jeg har gjort mitt, sier han til KSU 24/7. - Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Trålen hos Aslegut hadde 200 mm maskevidde i vingene, 120 mm i mellomstykket, 80 mm i forlengelse og løft. Maskevidden i fiskeposen var 110 mm, og trå...