• Idrettsgalla i Braatt? Rognskog til venstre, Kleive til høyre. Nr 2 fv er hedersgjesten:

Per Ravn Omdal (født 20. august 1947 i Stavanger) tidligere idrettsleder og president i Norges Fotballforbund. Omdal er utdannet økonom. Selv om han aldri ble toppspiller i fotball selv, ble han tidlig trukket mot lederroller innen fotball. Fra 1987 til 1992 og 1996 til 2004 var han president for Norges Fotballforbund. Omdal har også hatt en rekke verv i det europeiske fotballforbundet, UEFA og i det internasjonale forbundet, FIFA. For perioden 2007–2009 har han følgende verv i UEFA:

Styremedlem i UEFA
    Leder i UEFAs utviklings- og teknisk assistansekomité
    Assisterende leder i UEFAs Fair Play- og samfunnsansvarskomité

Han har mottatt Kniksens Hederspris to ganger, i 1994 og 2003. Han mottok Idrettsgallaens hederspris 2009. -- Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Idrettsgalla i Braatt? Rognskog til venstre, Kleive til høyre. Nr 2 fv er hedersgjesten: Per Ravn Omdal (født 20. august 1947 i Stavanger) tidligere idrettsleder og president i No...