• Bussen som trolig har registreringsnummer H-7542, er en Volvo fra 1959 med karosseri fra "Brødrene Repstad Karosserifabrikk".
Den tilhørte som ny Isinius Aspheim, Vestre Melum i Telemark. Den ble overtatt av Skien-Telemark Bilruter A/S i 1964. Trolig er dette bildet eldre da navnet på siden ikke kan være så langt. Det ser ikke ut til at bussen trafikkerte ruten der fergen gikk , så det er nok turkjøring da Isinius Aspheim kjørte en rute mellom Skien og Vestre Melum. Opplysninger til bussen gitt av Thor Bjerke.

Vefallsund II  er en treferje, og ble  bygd av ferjemannen Peder Karl Straume  i Drangedal Telemark.
Motoren er en dieseldrevet Fordson Major stasjonærmotor m/hekkaggregat, som yter ca 50 Hk.
Opprinnelig motor i ferja var en Harbomaster Fordson Major (Power), med en ytelse på 54 Hkl. Motoren gikk 8000 timer før den ble byttet med en som sitter i ferja nå, en maken type som yter 50 Hk.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Buss ombord på Vefallsund II bilferje som ble bygd av ferjemannen Karl Straume i Drangedal Telemark