• Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus
  • Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus
  • Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus
  • Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus
  • Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus
  • Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus
  • Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus
  • Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus
  • Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus
  • Varemerke på innside av lokk: "Simpson Grand & Square, Piano forte.15 Sweeling Alley Roy, LONDON". 
Rektangulær lydkasse, høye slanke ben. Rektangulære felt kantet med intarsia, finert, strekdekor. Brunt. Noe slitt
Messingbeslag med løvehode. Empire, 1800-tallets første halvdel.

Opplysninger i brev fra giver Hilda Tohje: "Vi arvet det i 1969 etter en tante av min mann. Hun hadde i alle år bodd i det gamle foreldrehjemmet på Vålerengen, Sverigesgt. 15 til sin død i 1969.
 Det var den gang ubrukelig som instrument, da klangbunnen var kaputt. Det var en orgelbyggerfra Oslo som reparerte det og det ble samtidig stemt opp. Pusset opp utseendemessig ble det samtidig. Dette forteller jeg fordi det skal kunne la seg gjøre å stemme det og bruke det. De av familien jeg har kontaktet vet bare at det har stått hos min manns besteforeldre: 
Mathea Olsdatter Johansen, f. i Kongssvinger 1852-1933 og Johan Johansen, 1848-1917.
Det kan være arvet fra søsteren Thea Olsdatter Andersen, 1850-1920. Hun drev egen antikvitetsforretning på Kampen, Strømsveien"
    Photo: Museene i Akershus

Pianoforte

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to