• Grøtambar med to ørestaver, lokk med håndtak og to gjorder rundt korpus. Lokket blir festet til ørestavene med tapp i den ene enden av håndtaket og en pinne gjennom et hull i den andre enden. Håndtaket er festet til lokket i en fals. Korpus hviler på tre av stavene som har utskårne føtter.
Lokk og ører har malt skurddekor. Lokket har skurd med palmettmotiv i nyklassisistisk stil. Korpus er rosemalt med en enkel, tydelig ranke med lite utviklet bladverk. Fargebruken på både skurd og rosemalingen er holdt i det seine 1700-tallets, det tidlige 1800-tallets mørkere grønne og gule farger.
I ambarbunnet er det innrisset en seksbladrose.
    Photo: Gudbrandsdalsmusea
  • Grøtambar med to ørestaver, lokk med håndtak og to gjorder rundt korpus. Lokket blir festet til ørestavene med tapp i den ene enden av håndtaket og en pinne gjennom et hull i den andre enden. Håndtaket er festet til lokket i en fals. Korpus hviler på tre av stavene som har utskårne føtter.
Lokk og ører har malt skurddekor. Lokket har skurd med palmettmotiv i nyklassisistisk stil. Korpus er rosemalt med en enkel, tydelig ranke med lite utviklet bladverk. Fargebruken på både skurd og rosemalingen er holdt i det seine 1700-tallets, det tidlige 1800-tallets mørkere grønne og gule farger.
I ambarbunnet er det innrisset en seksbladrose.
    Photo: Gudbrandsdalsmusea
  • Grøtambar med to ørestaver, lokk med håndtak og to gjorder rundt korpus. Lokket blir festet til ørestavene med tapp i den ene enden av håndtaket og en pinne gjennom et hull i den andre enden. Håndtaket er festet til lokket i en fals. Korpus hviler på tre av stavene som har utskårne føtter.
Lokk og ører har malt skurddekor. Lokket har skurd med palmettmotiv i nyklassisistisk stil. Korpus er rosemalt med en enkel, tydelig ranke med lite utviklet bladverk. Fargebruken på både skurd og rosemalingen er holdt i det seine 1700-tallets, det tidlige 1800-tallets mørkere grønne og gule farger.
I ambarbunnet er det innrisset en seksbladrose.
    Photo: Gudbrandsdalsmusea
  • Grøtambar med to ørestaver, lokk med håndtak og to gjorder rundt korpus. Lokket blir festet til ørestavene med tapp i den ene enden av håndtaket og en pinne gjennom et hull i den andre enden. Håndtaket er festet til lokket i en fals. Korpus hviler på tre av stavene som har utskårne føtter.
Lokk og ører har malt skurddekor. Lokket har skurd med palmettmotiv i nyklassisistisk stil. Korpus er rosemalt med en enkel, tydelig ranke med lite utviklet bladverk. Fargebruken på både skurd og rosemalingen er holdt i det seine 1700-tallets, det tidlige 1800-tallets mørkere grønne og gule farger.
I ambarbunnet er det innrisset en seksbladrose.
    Photo: Gudbrandsdalsmusea
  • Grøtambar med to ørestaver, lokk med håndtak og to gjorder rundt korpus. Lokket blir festet til ørestavene med tapp i den ene enden av håndtaket og en pinne gjennom et hull i den andre enden. Håndtaket er festet til lokket i en fals. Korpus hviler på tre av stavene som har utskårne føtter.
Lokk og ører har malt skurddekor. Lokket har skurd med palmettmotiv i nyklassisistisk stil. Korpus er rosemalt med en enkel, tydelig ranke med lite utviklet bladverk. Fargebruken på både skurd og rosemalingen er holdt i det seine 1700-tallets, det tidlige 1800-tallets mørkere grønne og gule farger.
I ambarbunnet er det innrisset en seksbladrose.
    Photo: Gudbrandsdalsmusea
  • Grøtambar med to ørestaver, lokk med håndtak og to gjorder rundt korpus. Lokket blir festet til ørestavene med tapp i den ene enden av håndtaket og en pinne gjennom et hull i den andre enden. Håndtaket er festet til lokket i en fals. Korpus hviler på tre av stavene som har utskårne føtter.
Lokk og ører har malt skurddekor. Lokket har skurd med palmettmotiv i nyklassisistisk stil. Korpus er rosemalt med en enkel, tydelig ranke med lite utviklet bladverk. Fargebruken på både skurd og rosemalingen er holdt i det seine 1700-tallets, det tidlige 1800-tallets mørkere grønne og gule farger.
I ambarbunnet er det innrisset en seksbladrose.
    Photo: Gudbrandsdalsmusea
  • Grøtambar med to ørestaver, lokk med håndtak og to gjorder rundt korpus. Lokket blir festet til ørestavene med tapp i den ene enden av håndtaket og en pinne gjennom et hull i den andre enden. Håndtaket er festet til lokket i en fals. Korpus hviler på tre av stavene som har utskårne føtter.
Lokk og ører har malt skurddekor. Lokket har skurd med palmettmotiv i nyklassisistisk stil. Korpus er rosemalt med en enkel, tydelig ranke med lite utviklet bladverk. Fargebruken på både skurd og rosemalingen er holdt i det seine 1700-tallets, det tidlige 1800-tallets mørkere grønne og gule farger.
I ambarbunnet er det innrisset en seksbladrose.
    Photo: Gudbrandsdalsmusea
  • Grøtambar med to ørestaver, lokk med håndtak og to gjorder rundt korpus. Lokket blir festet til ørestavene med tapp i den ene enden av håndtaket og en pinne gjennom et hull i den andre enden. Håndtaket er festet til lokket i en fals. Korpus hviler på tre av stavene som har utskårne føtter.
Lokk og ører har malt skurddekor. Lokket har skurd med palmettmotiv i nyklassisistisk stil. Korpus er rosemalt med en enkel, tydelig ranke med lite utviklet bladverk. Fargebruken på både skurd og rosemalingen er holdt i det seine 1700-tallets, det tidlige 1800-tallets mørkere grønne og gule farger.
I ambarbunnet er det innrisset en seksbladrose.
    Photo: Gudbrandsdalsmusea

Ambar

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to