• Vest med innebygde varmeflasker/luftlommer med slanger av metall og gummi. Forstykkene til vesten er sydd av et grovt/kraftig og brunt bomullsstoff. Midt foran er det fem knapper (har opprinnelig vært seks) med tilhørende knapphull for åpning/lukking. Mellom det andre og tredje knapphull nedenfra er det et loddrett knapphull med uviss funksjon. Det er to små lommer nede på hvert av forstykkene, og på venstre side er det en liten brystlomme. Bakstykket til vesten er sydd av et finere/glattere og svart bomullsstoff. Nede på bakstykket er det et belte med en enkel metallspenne for justering av vidde. Sidestykkene på vesten er sydd av et kraftig/tykt og svart bomullsstoff.  Nede, på midten og oppe på sidestykkene er det isydd strikk slik at det er en viss elastitet. Innvendig er vesten fôret med lin. Det som kan se ut som varmeflasker er sydd inn i vesten: et i hver av sidestykkene og to på ryggen. Det kan se ut som om de er laget av gummi trukket med bomullsstoff. Varmeflaskene på ryggen er noe større enn de i sidestykkene. Man får adkomst til varmeflaskene ved å kneppe opp fôret (tre trykknapper av metall). Varmeflaskene er forbundet med hverandre via leddete metallslanger trukket med gummi. En slange med tut stikker opp på venstre side av vesten. I vesten er det påsydd et merke i nakken, se "Påført tekst/merker".
Vesten har trolig vært brukt som varmevest i forbindelse med fisking/jakt, da produsenten var spesialisert fiske-, sports-, utendeørs og reisartikler.

Vest