Knaggen har en ring øverst, deretter en medaljong (effekten blir litt som et gammeldags lommeur). Inne i medaljongen sitter det et bilde malt på keramikk. Under medaljongen går knaggen først ned, og så ut. Den ender i et kraftig tverrstykke. Bildet på medaljongen er av en mann og en dame på en steinbenk. Hun har gul kjole med blå overkjole, mens han har røde bukser, hvit overdel, og en lang, blå jakke. Begge har pudret hår. Klærne ser ut som om de hører hjemme på 1700-tallet. Imidlertid kan vi ikke slutte noe om når knaggene er lagd ut fra dette.
Photo:
Marthe Skogmo Hansen
/
Ringerikes museum
Knaggen har en ring øverst, deretter en medaljong (effekten blir litt som et gammeldags lommeur). Inne i medaljongen sitter det et bilde malt på keramikk. Under medaljongen går knaggen først ned, og så ut. Den ender i et kraftig tverrstykke. Bildet på medaljongen er av en mann og en dame på en steinbenk. Hun har gul kjole med blå overkjole, mens han har røde bukser, hvit overdel, og en lang, blå jakke. Begge har pudret hår. Klærne ser ut som om de hører hjemme på 1700-tallet. Imidlertid kan vi ikke slutte noe om når knaggene er lagd ut fra dette.
Photo:
Marthe Skogmo Hansen
/
Ringerikes museum
Knaggen har en ring øverst, deretter en medaljong (effekten blir litt som et gammeldags lommeur). Inne i medaljongen sitter det et bilde malt på keramikk. Under medaljongen går knaggen først ned, og så ut. Den ender i et kraftig tverrstykke. Bildet på medaljongen er av en mann og en dame på en steinbenk. Hun har gul kjole med blå overkjole, mens han har røde bukser, hvit overdel, og en lang, blå jakke. Begge har pudret hår. Klærne ser ut som om de hører hjemme på 1700-tallet. Imidlertid kan vi ikke slutte noe om når knaggene er lagd ut fra dette.
Photo:
Marthe Skogmo Hansen
/
Ringerikes museum