• Vest. Forstykkene i et ripsvevet stoff, antakelig silkeblanding, med gugrønne dekortråder. Lett tilbaketrekte skuldersømmer.
Enkeltspent, 8 håndsyddeknapphull, knapper mangler. Ståkrage, Stikklomme på forstykkene.
|Rygg i mørk blå klede med søm midt bak. Vesten foret med håndspunnet og håndvevd linstoff, toskaft i ulike tykkelser. Innerlomme i foret på venstre side. Stikninger, antakelig håndsydde langs alle kanter.
Skader: Revne i silkestoffet venstre side ved 4. knapphull nedenfra; ullstoffet bak har noen møllhull, hull i linforet bak.

Utstilt på Akershus Bondekvinnelags Tekstilutstilling på Norsk Folkemuseum 1953. Nr. 192.

Vest