• Fuktighetsmålerinstrumentet ligger i en trekoffert og består av 6 deler: fuktighetstesteren, vekt, 2 vektskåler, måleskje og børste. Det finnes en grundig beskrivelse av hvordan man skal gå fram for å forberede prøver og selve målingen på innsiden av koffertens lokk. Alle delene har sin plass i kofferten. Lokket og fundamentet til vekten er ødelagt.
Måleinstrumentet ble brukt under byggingen av Tjeldsundbrua, sammen med STMU-002237.
    Photo: Sør-Troms Museum

Måleinstrument for å teste betongkvalitet