• Består av treskrin, to billedkort, to papirplansjer med små bilder samt et ark med tekst.

Treskrin av mørkt lakkert tre. Metallås på fronten, henglset i bakkant. Er delt inn i tre rom. To av rommene har lokk. Sju løse trelister ligger inne i skrinet.

Billedkort: Rektangulært papir med motiv i farger. Papiret er limt på en rektangulær kartongplate.
Papirplansjer: Sammenbrettede ark. Kvadratisk rutenett med ulike motiv (tegninger) i hver rute. Tegningene er i svart-hvitt.
Ark med tekst: Papirark med ordliste/forklaring til plansjene. På baksiden av dette arket er det et brev fra Kyhlberg med trykt svart tekst merket med "Manilla i Mars 1881".

Photo: Sverresborg Trøndelag Folkemuseum

Treskrin med papirplansjer og billedkort