• Vesten er maskinsydd. Forstykket består av sortmelert ullstoff (kypert), bakstykket av sort bomull. Vesten er foret med hvit og rødstripet bolsterstoff. Nederst på begge forstykkene er det på forsiden satt på en ekstra lapp av brun- og hvitstripet bomull. Vesten har V-ringning, forstykkene ender i spiss og har isydde stikklommer. Bakstykket har spensel med metallspenne. Den er enkeltkneppet med opprinnelig 5 knapper, nå mangler 4. Knappenen er av metall og trukket med stoff. Håndsydde knapphull. Foret er sydd tio for hånd oppe ved nakken.

Vest