• Fanen er utført i tøy og sydd dobbelt. Den ahr 4cm lange frynser nedentil. I øvre kan til venstre på forsiden er brodert Flekkefjords byvåpen-en rød seilbåt røde bølger på gul bunn. Rundt byvåpneter en rød kant med en enkel krone øverst. i øvre kant er en tverrgående trestang med tre kuler i enden (21,6cm kang) tredd gjenom fanen. bærestangen er opphengt i et tynt tau festet til en metallstang som står på en sokkel i metall. metallet er forsølvet. fanens bredde 18,5cm. fanens høyde 29cm. stangens høyde 50,8cm. fotens lengde 7cm. fotend bredde 7cm. fotens høyde 2,7cm.
    Photo: Forsvarets museer

Byfane, bordfane, gitt av Flekkefjord til KNM Stord i 1949