• Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren har inntatt rommet med et monumentalt veggmaleri og fire hengende skulpturer. Maleriet er utført på stedet, malt rett på tørr vegg med maling vått i vått og konturlinjer av kritt. Skulpturene er laget av farget ullfilt som er limt på og sydd fast i utskårne og håndbøyde stålplater. Formene er basert på hjerneskanninger fra våre fire største rovdyr: ulv, jerv, bjørn og gaupe. Veggmaleriet kartlegger de forhistoriske vannveienei Ås og omegn.

Tittelen betyr utenfor-sted og refererer til den konserverende prosessen som skal beskytte utrydningstruede arter utenfor deres naturlige habitat. Kunstverket tar for seg tanker om kulturell representasjon, utenforskap og økologisk ubalanse, og danner en forbindelseslinje til Apichaya Wanthiangs maleri i Veterinærbygningen. Der hun viser oss en oversvømmelse i hjemlandet Thailand, har Smebye tegnet opp vannveier fra sine hjemtrakter på Ås.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom

ExSitu [Tak]

Add a comment or suggest edits

For å publisere en offentlig kommentar på objektet velger du «Skriv en kommentar». For å sende en henvendelse direkte til museet velger du «Send en henvendelse».

Leave a comment or send an inquiry

Share to