• Kunstnernes ide om bruken av DS Donaus klang skaper på denne måten et åpent og universelt lydbilde som favner bredt. Samtidig kan referansen forstås helt konkret i det den direkte peker på en av dramatisk hendelse i norsk okkupasjonshistorie. DS Donau ble brukt i den største enkeltdeportasjonen av jøder fra Norge under andre verdenskrig.  

Lydinstallasjonen er plassert i den glasskledde passasjen som forbinder ny og eldre bygningsmasse – mellom Villa Grande og den nye bygningen. Klangbildet understøtter glasspassasjens funksjon som et mellomrom og et sted der publikum kan finne sted for hvile og kontemplasjon. Lydkomposisjonen er bygget opp sekvensielt og består også av stille partier.
    Photo: Hart, Niklas / Kunst i offentlige rom
  • Kunstnernes ide om bruken av DS Donaus klang skaper på denne måten et åpent og universelt lydbilde som favner bredt. Samtidig kan referansen forstås helt konkret i det den direkte peker på en av dramatisk hendelse i norsk okkupasjonshistorie. DS Donau ble brukt i den største enkeltdeportasjonen av jøder fra Norge under andre verdenskrig.  

Lydinstallasjonen er plassert i den glasskledde passasjen som forbinder ny og eldre bygningsmasse – mellom Villa Grande og den nye bygningen. Klangbildet understøtter glasspassasjens funksjon som et mellomrom og et sted der publikum kan finne sted for hvile og kontemplasjon. Lydkomposisjonen er bygget opp sekvensielt og består også av stille partier.
    Photo: Hart, Niklas / Kunst i offentlige rom
  • Kunstnernes ide om bruken av DS Donaus klang skaper på denne måten et åpent og universelt lydbilde som favner bredt. Samtidig kan referansen forstås helt konkret i det den direkte peker på en av dramatisk hendelse i norsk okkupasjonshistorie. DS Donau ble brukt i den største enkeltdeportasjonen av jøder fra Norge under andre verdenskrig.  

Lydinstallasjonen er plassert i den glasskledde passasjen som forbinder ny og eldre bygningsmasse – mellom Villa Grande og den nye bygningen. Klangbildet understøtter glasspassasjens funksjon som et mellomrom og et sted der publikum kan finne sted for hvile og kontemplasjon. Lydkomposisjonen er bygget opp sekvensielt og består også av stille partier.
    Photo: Hart, Niklas / Kunst i offentlige rom
  • Kunstnernes ide om bruken av DS Donaus klang skaper på denne måten et åpent og universelt lydbilde som favner bredt. Samtidig kan referansen forstås helt konkret i det den direkte peker på en av dramatisk hendelse i norsk okkupasjonshistorie. DS Donau ble brukt i den største enkeltdeportasjonen av jøder fra Norge under andre verdenskrig.  

Lydinstallasjonen er plassert i den glasskledde passasjen som forbinder ny og eldre bygningsmasse – mellom Villa Grande og den nye bygningen. Klangbildet understøtter glasspassasjens funksjon som et mellomrom og et sted der publikum kan finne sted for hvile og kontemplasjon. Lydkomposisjonen er bygget opp sekvensielt og består også av stille partier.
    Photo: Hart, Niklas / Kunst i offentlige rom
  • Kunstnernes ide om bruken av DS Donaus klang skaper på denne måten et åpent og universelt lydbilde som favner bredt. Samtidig kan referansen forstås helt konkret i det den direkte peker på en av dramatisk hendelse i norsk okkupasjonshistorie. DS Donau ble brukt i den største enkeltdeportasjonen av jøder fra Norge under andre verdenskrig.  

Lydinstallasjonen er plassert i den glasskledde passasjen som forbinder ny og eldre bygningsmasse – mellom Villa Grande og den nye bygningen. Klangbildet understøtter glasspassasjens funksjon som et mellomrom og et sted der publikum kan finne sted for hvile og kontemplasjon. Lydkomposisjonen er bygget opp sekvensielt og består også av stille partier.
    Photo: Hart, Niklas / Kunst i offentlige rom
  • Kunstnernes ide om bruken av DS Donaus klang skaper på denne måten et åpent og universelt lydbilde som favner bredt. Samtidig kan referansen forstås helt konkret i det den direkte peker på en av dramatisk hendelse i norsk okkupasjonshistorie. DS Donau ble brukt i den største enkeltdeportasjonen av jøder fra Norge under andre verdenskrig.  

Lydinstallasjonen er plassert i den glasskledde passasjen som forbinder ny og eldre bygningsmasse – mellom Villa Grande og den nye bygningen. Klangbildet understøtter glasspassasjens funksjon som et mellomrom og et sted der publikum kan finne sted for hvile og kontemplasjon. Lydkomposisjonen er bygget opp sekvensielt og består også av stille partier.
    Photo: Hart, Niklas / Kunst i offentlige rom
  • Kunstnernes ide om bruken av DS Donaus klang skaper på denne måten et åpent og universelt lydbilde som favner bredt. Samtidig kan referansen forstås helt konkret i det den direkte peker på en av dramatisk hendelse i norsk okkupasjonshistorie. DS Donau ble brukt i den største enkeltdeportasjonen av jøder fra Norge under andre verdenskrig.  

Lydinstallasjonen er plassert i den glasskledde passasjen som forbinder ny og eldre bygningsmasse – mellom Villa Grande og den nye bygningen. Klangbildet understøtter glasspassasjens funksjon som et mellomrom og et sted der publikum kan finne sted for hvile og kontemplasjon. Lydkomposisjonen er bygget opp sekvensielt og består også av stille partier.
    Photo: Hart, Niklas / Kunst i offentlige rom
  • Kunstnernes ide om bruken av DS Donaus klang skaper på denne måten et åpent og universelt lydbilde som favner bredt. Samtidig kan referansen forstås helt konkret i det den direkte peker på en av dramatisk hendelse i norsk okkupasjonshistorie. DS Donau ble brukt i den største enkeltdeportasjonen av jøder fra Norge under andre verdenskrig.  

Lydinstallasjonen er plassert i den glasskledde passasjen som forbinder ny og eldre bygningsmasse – mellom Villa Grande og den nye bygningen. Klangbildet understøtter glasspassasjens funksjon som et mellomrom og et sted der publikum kan finne sted for hvile og kontemplasjon. Lydkomposisjonen er bygget opp sekvensielt og består også av stille partier.
    Photo: Hart, Niklas / Kunst i offentlige rom

Uten tittel [Lyd]

Add a comment or suggest edits

For å publisere en offentlig kommentar på objektet velger du «Skriv en kommentar». For å sende en henvendelse direkte til museet velger du «Send en henvendelse».

Leave a comment or send an inquiry

Share to