• Marte Lill Somby (r. 1987, Kárášjogas) ovdanbuktá má¿ggalágan dovddahanvugiid bokte, nugo cik¿asávnnjiid, grafihka, kolláša ja installašuvnnaid bokte. Su barggut govvidit má¿ggakultuvrralaš identitehtaeanadaga davvin, earenoamážit dálááigásaš sámi cuccohagas. Fotogovvaráiddus Gielaheamit, mii lea ovttasbargu ruonáeatnanlaš govvejeddjiin Jukke Rosing (r. 1984, Nuukas), lea sáhka olbmo váillaheamis eatni- ja áhcigiela. Marte Lill Somby lea sápmelaš, muhto hállá dárogiela. Jukke Rosing lea ruonáeatnanlaš, muhto hállá dánskkagiela. Goappašagat boahtiba boazodoallobearrašiin, muhto eaba leat bajásšaddan boazodoallokultuvrras. Dáiddaprošeakta jorrá identitehtabahkadasa birra, vástádusaid ja dohkkehusdárbbu birra, ja lea johtán cájáhusgierdomátkkis Norggas, Kalaallit Nunaatas ja Dánmárkkus. Válljejuvvon motiivvat ráiddus leat ostojuvvon Stáhta Vissui Cáhcesullui.

Marte Lill Somby (f. 1987, Karasjok) uttrykker seg gjennom et mangfold av uttrykk, som broderi, grafikk, collage og installasjoner. Arbeidene hennes handler om det flerkulturelle identitetslandskapet i nord, spesielt fra et nåtidig samisk ståsted. Fotoserien De språkløse, som er et samarbeid med den grønlandske fotografen Jukke Rosing (f. 1984, Nuuk), handler om å mangle mors- og farsmål. Marte Lill Somby er same, men snakker norsk. Jukke Rosing er grønlender, men snakker dansk. Begge kommer fra reindriftsfamilier, men har ikke vokst opp i reindriftskulturen. Kunstprosjektet kretser rundt identitetskrise, søken etter svar og behov for aksept, og har vært på utstillingsturné i Norge, Grønland og Danmark. Utvalgte motiver fra serien er kjøpt inn til Statens Hus i Vadsø.

Marte Lill Sombylä (s. 1987 Kaarasjoessa) oon monta konstia ilmasta ittiänsä, niin ko broderii, grafikki, collage ja installasuunit. Hänen töissä näkkyy pohjasen monenkulttuurinen identiteettimaisema, erittäinki nykyaian saamelaisesta näkövinkkelistä. Fotosarjassa De språkløse (‘Kielettömät’) minkä Somby oon tehny yhessä gröönlantilaisen fotograafin Jukke Rosingin (s. 1984 Nuukissa) kansa, ainheena oon se ko ei ole äitin- eikä faarinkieltä kumpaakhaan. Marte Lill Somby oon saamelainen, mutta puhhuu ruijaa. Jukke Rosing oon gröönlantilainen, mutta puhhuu tanskaa. Kumpiki tullee poronhoitajaperheestä, mutta het ei ole kasunheet ylös poronhoitokulttuurissa. Tai’eprosekti pyörii identiteettikriisin, vastauksitten hakemisen ja hyväksynnän tarpheen ympäri, ja se oon ollu näyttelymukala Norjassa, Gröönlanissa ja Tanmarkussa. Sarjasta oon ostettu joukon motiivia Vesisaaren Staatinkartanhoon.
    Photo: Somby, Marte Lill / Kunst i offentlige rom

Du tok med deg vårt språk [Plast]