• Sentralit i motivet ser man en gjeng på 7 gutter/menn som klatrer over et lite hus. Midt på taket står en mann med armene spredt ut til siden, og en pistol i den høyre hånden. Han holder pistolen i løpet og peker med pistolskjeftet. De 7 guttene som klatrer over det hustaket bærer skytevåpen, og løper mot høyre i bildet, en etter en over taket. I bakgrunnen ser man to stuer, en skigard og et grantre med en skog helt bakert i bildet, antydet med loddrette penselstrøk. Helt til høyre i bakgrunnen står en gruppe på fire mennesker og ser på scenen som utspiller seg i forgrunnen. De fire bærer også skytevåten.
    Photo: Valdres Folkemuseum

D143 PÅ BEFALSKURS "SOMEWHERE IN NORWAY" MED INSTRUKTØR FRA LUFTEN. [Maleri]