• Bildet viser et rom i et laftet trebygg. Fra veggen til venstre i bildet går det en køye i to etasjer. I den øverste køyen ligger en person og leser. Foran køyene sitter en person på en skammel eller krakk, med enda en skammel ved siden av seg. I taket helt til venstre i bildet henger et gæver etter skulderstroppen og en oljelampe. Mot høyre i bildet ser man gjennom en åpen dør, og foran den åpne døren ligger et maskingevær og et våpenmagasin på et rutete klede. Gjennom den åpne døren kan man se konturene av et bord hvor man ser profilen av to personer, en såtende og en sittende ved bordet. Helt til høyre i bildet ser man en radio som står på en hylle på veggen, og deler av et vindu.
    Photo: Valdres Folkemuseum (Opphavsrett)

Partisaner ved Tonsåsen 43-45 [Radering]