• Bildet viser interiør fra AndrisVang-stua på Valdres Folkemuseum. Interiøret er fra hovedrommet, eller stuen, og peker mot døren ut i gangen og ytterdøren. Møblene som vises er et framskap og et gulvur. Framskapet skal være laget av Andris Vang selv, slik som det meste av inventaret i stua.

"Vangstøga" ble flyttet til Valdres Folkemuseum ble flyttet til Vladres Folkemuseum i 1946. Før dette ble den flyttet fra opprinnelig ort på Søre Lund til opp i Dalen [?] og havnet siden på Tanga ved Øye, og deretter på Lo, før den havnet på museet. (Valdres Bygdebok, Gardar og Slekter i Vang, bind A, s. 554)
    Photo: Valdres Folkemuseum

Interiør frå Andris Vang støgå V.F [Maleri]