• Motivet viser et interiør fra et kjøkken/stue. Karakteristisk for et Styker-interør, er hovedfokuset lagt på en åpen dør. Denne leder ut til en gang eller et vindfang. Til høyre for døren står en stol med buet og lav rygg. Det er lavt under taket i rommet som avbildes, og til venstre i bildet ser man en peis. Foran denne, mot tilskueren, står en kubbestol med ryggen til, dreiet ut mot rommet. På høyre vegg er to framskap med hyller i øvre halvdel. Videre ser man et bord i forgrunnen til venstre, med en rødlig og vevet bordduk.

Interiør fra Villand gård, Hallingdal [Maleri]