• Motivet er figurativt, med konturlinjer i sort. Motivet viser tre personer ikledt beige shorts, sorte sko, ryggsekk og lite annet, som er i ferd med å krysse en smal taubro. Først går en lett overvektig mann med grønn hatt (tyrolerhatt), han er ute på broen. Bak ham går en kvinne med lyst hår og rødlig ansikt som holder i ryggsekkstroppene sine. Hun har en stekepanne festet i sekken. Sist i rekken kommer en mann med en kaffekjele festet på sekken. Fra broen går et en sti innover og oppover i bildet, hvor en mann er på vei nedover, mot gruppen som er i ferd med å krysse broen. I fjellsiden i bakgrunnen står to reinsdyr, og under dem er en stein hvordet står skrevet "T.F" med røde bokstaver.
    Photo: Valdres Folkemuseum (Opphavsrett)

"Off the beaten track", Norway [Akvarell]