I "Kartoteket"-serien finner vi figurer, symboler, abstrakte tegn, tall, bokstaver og utsagn. Maleriene kan likne emblemer, og Fredriksen beveger seg uanstrengt mellom momenter fra hverdagslivet og hans egen interesse for vitenskap, religion og moderne kunst. Han henter inspirasjon det hellige så vel som det profane – enten det er fra en reklame for Esso eller et meditasjonssymbol for en hinduistisk gudinne. Fredriksen selv beskriver prosjektet som en «minnebank for bevissthetens vandringer».
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
I "Kartoteket"-serien finner vi figurer, symboler, abstrakte tegn, tall, bokstaver og utsagn. Maleriene kan likne emblemer, og Fredriksen beveger seg uanstrengt mellom momenter fra hverdagslivet og hans egen interesse for vitenskap, religion og moderne kunst. Han henter inspirasjon det hellige så vel som det profane – enten det er fra en reklame for Esso eller et meditasjonssymbol for en hinduistisk gudinne. Fredriksen selv beskriver prosjektet som en «minnebank for bevissthetens vandringer».
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
I "Kartoteket"-serien finner vi figurer, symboler, abstrakte tegn, tall, bokstaver og utsagn. Maleriene kan likne emblemer, og Fredriksen beveger seg uanstrengt mellom momenter fra hverdagslivet og hans egen interesse for vitenskap, religion og moderne kunst. Han henter inspirasjon det hellige så vel som det profane – enten det er fra en reklame for Esso eller et meditasjonssymbol for en hinduistisk gudinne. Fredriksen selv beskriver prosjektet som en «minnebank for bevissthetens vandringer».
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
I "Kartoteket"-serien finner vi figurer, symboler, abstrakte tegn, tall, bokstaver og utsagn. Maleriene kan likne emblemer, og Fredriksen beveger seg uanstrengt mellom momenter fra hverdagslivet og hans egen interesse for vitenskap, religion og moderne kunst. Han henter inspirasjon det hellige så vel som det profane – enten det er fra en reklame for Esso eller et meditasjonssymbol for en hinduistisk gudinne. Fredriksen selv beskriver prosjektet som en «minnebank for bevissthetens vandringer».
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
I "Kartoteket"-serien finner vi figurer, symboler, abstrakte tegn, tall, bokstaver og utsagn. Maleriene kan likne emblemer, og Fredriksen beveger seg uanstrengt mellom momenter fra hverdagslivet og hans egen interesse for vitenskap, religion og moderne kunst. Han henter inspirasjon det hellige så vel som det profane – enten det er fra en reklame for Esso eller et meditasjonssymbol for en hinduistisk gudinne. Fredriksen selv beskriver prosjektet som en «minnebank for bevissthetens vandringer».
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
I "Kartoteket"-serien finner vi figurer, symboler, abstrakte tegn, tall, bokstaver og utsagn. Maleriene kan likne emblemer, og Fredriksen beveger seg uanstrengt mellom momenter fra hverdagslivet og hans egen interesse for vitenskap, religion og moderne kunst. Han henter inspirasjon det hellige så vel som det profane – enten det er fra en reklame for Esso eller et meditasjonssymbol for en hinduistisk gudinne. Fredriksen selv beskriver prosjektet som en «minnebank for bevissthetens vandringer».
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
I "Kartoteket"-serien finner vi figurer, symboler, abstrakte tegn, tall, bokstaver og utsagn. Maleriene kan likne emblemer, og Fredriksen beveger seg uanstrengt mellom momenter fra hverdagslivet og hans egen interesse for vitenskap, religion og moderne kunst. Han henter inspirasjon det hellige så vel som det profane – enten det er fra en reklame for Esso eller et meditasjonssymbol for en hinduistisk gudinne. Fredriksen selv beskriver prosjektet som en «minnebank for bevissthetens vandringer».
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
I "Kartoteket"-serien finner vi figurer, symboler, abstrakte tegn, tall, bokstaver og utsagn. Maleriene kan likne emblemer, og Fredriksen beveger seg uanstrengt mellom momenter fra hverdagslivet og hans egen interesse for vitenskap, religion og moderne kunst. Han henter inspirasjon det hellige så vel som det profane – enten det er fra en reklame for Esso eller et meditasjonssymbol for en hinduistisk gudinne. Fredriksen selv beskriver prosjektet som en «minnebank for bevissthetens vandringer».
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom