• Motivet er inspirert fra arkitekturen i Ålesund med fokus på den såkalte Jugend stil. Vargas har valgt dette på grunn av det mangfoldige arkitektoniske preg gamle byen har. Fasadene minner om fjerne steder fra Europa og resten av verden. Enkle fargeflater kombineres med rektangulære plan som etterhvert flettes sammen med noen enkle figurative elementer. Dette minner oss om hus og arkitektur.

I en av de lengste korridorene har han malt "De 5 Platoniske Legemer". Disse representerer kunnskap og kulturell utveksling mellom midtøsten og vesten rundt middelhavet.

Fragmenter fra en by [Maleri]