• Kunstneren er blant annet opptatt av hvordan utforsking av kollektive referanser, altså fenomener, gjenstander og erfaringer de fleste av oss kjenner til, kan utfordre vår begrepsforståelse. I verket Pentimento Kelloggs (Raisin Bran) trekker hun veksler på både det hverdagslige og det populærkulturelle gjennom materialene hun har valgt, en ordinær boks Kelloggs frokostblanding som delvis er dekket av amerikanske 1-cents mynter. Tittelen refererer til det kunsthistoriske begrepet pentimento, brukt om maleri som er delvis overmalt slik at deler av tidligere lag er synlige.  Verket inngår i en serie hverdagsobjekter der lag med 1 cents-mynter forgyller og forvandler utgangspunktet, som tilføres ny verdi som kunst.
    Photo: Grønli, Lina Viste / Kunst i offentlige rom

Pentimento Kelloggs (Raisin Bran) [Metall]