• Skogsinteriør. Maria Magdalena (i gult, grått og blått, lyst hår), kneler med en bok i venstre arm som hviler på en forhøyning i terrenget. Nederst en bekk eller elv. Til høyre nedenfra: rosebusk(?), hodeskalle, pokal med lokk (salvekrukken) og kors. Grå himmel unntagen øvre høyre hjørnet. Opplyst (gul) himmel med 3 engler og blåkledt figur.

Den botferdige Maria Magdalena [Panelmaleri]

2 comments

• Bildet er en kopi etter et kobberstikk av Willem Swanenburgh, 1609, som gjengir en komposisjon av Abraham Bloemaert.
  • Takk for opplysningen. Dette er nå lagt til registreringen.