• Bildets handling foregår utendørs. En hersker kledd i gule gevanter sitter på en trone under en baldakin. Foran ham står en kvinne med krone på hodet og blå kappe. Kvinnen holder et glødende jern i sin høyre hånd. Herskeren gjør skrekkslagent avvergende bevegelser. Handlingen foregår i et miljø av klassiserende arkitektur. I bakgrunnen blant annet en triumfbue og et tempelpodium. Scenen befolkes av hoffdamer, pasjer, tjenere, en ridder i rustning, en hund.
    Photo: Vest-Agder-museet
    Photo: Vest-Agder-museet