• Målning på pannå av GAN i kubistiskt influerad stil. Målad i Göteborg 1919 och visar två män i en stadsmiljö som i stadens myller söker kontakt. Den centralt placerade mannen har en tatuering på handleden vilket avslöjar att han är en sjöman. De spanande blickarna ger oss koder som berättar att han är ute för att ragga upp en man. GAN har målat in sitt eget ansikte i nedre vänstra hörnet. GAN var öppet homosexuell och var vid denna tid tillsammans med en sjöman och manifesterade förhållandet på detta sätt. Tidigare ram, ej original, från 1930-talet utbytt 2008 mot en äldre slät guldram, innerlisten belagd med slagmetall och patinerad.
    Photo: Länsmuseet Gävleborg / Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)
  • Målning på pannå av GAN i kubistiskt influerad stil. Målad i Göteborg 1919 och visar två män i en stadsmiljö som i stadens myller söker kontakt. Den centralt placerade mannen har en tatuering på handleden vilket avslöjar att han är en sjöman. De spanande blickarna ger oss koder som berättar att han är ute för att ragga upp en man. GAN har målat in sitt eget ansikte i nedre vänstra hörnet. GAN var öppet homosexuell och var vid denna tid tillsammans med en sjöman och manifesterade förhållandet på detta sätt. Tidigare ram, ej original, från 1930-talet utbytt 2008 mot en äldre slät guldram, innerlisten belagd med slagmetall och patinerad.
    Photo: Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)
  • Målning på pannå av GAN i kubistiskt influerad stil. Målad i Göteborg 1919 och visar två män i en stadsmiljö som i stadens myller söker kontakt. Den centralt placerade mannen har en tatuering på handleden vilket avslöjar att han är en sjöman. De spanande blickarna ger oss koder som berättar att han är ute för att ragga upp en man. GAN har målat in sitt eget ansikte i nedre vänstra hörnet. GAN var öppet homosexuell och var vid denna tid tillsammans med en sjöman och manifesterade förhållandet på detta sätt. Tidigare ram, ej original, från 1930-talet utbytt 2008 mot en äldre slät guldram, innerlisten belagd med slagmetall och patinerad.
    Photo: Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)
  • Målning på pannå av GAN i kubistiskt influerad stil. Målad i Göteborg 1919 och visar två män i en stadsmiljö som i stadens myller söker kontakt. Den centralt placerade mannen har en tatuering på handleden vilket avslöjar att han är en sjöman. De spanande blickarna ger oss koder som berättar att han är ute för att ragga upp en man. GAN har målat in sitt eget ansikte i nedre vänstra hörnet. GAN var öppet homosexuell och var vid denna tid tillsammans med en sjöman och manifesterade förhållandet på detta sätt. Tidigare ram, ej original, från 1930-talet utbytt 2008 mot en äldre slät guldram, innerlisten belagd med slagmetall och patinerad.
    Photo: Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)
  • Målning på pannå av GAN i kubistiskt influerad stil. Målad i Göteborg 1919 och visar två män i en stadsmiljö som i stadens myller söker kontakt. Den centralt placerade mannen har en tatuering på handleden vilket avslöjar att han är en sjöman. De spanande blickarna ger oss koder som berättar att han är ute för att ragga upp en man. GAN har målat in sitt eget ansikte i nedre vänstra hörnet. GAN var öppet homosexuell och var vid denna tid tillsammans med en sjöman och manifesterade förhållandet på detta sätt. Tidigare ram, ej original, från 1930-talet utbytt 2008 mot en äldre slät guldram, innerlisten belagd med slagmetall och patinerad.
    Photo: Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)
  • Målning på pannå av GAN i kubistiskt influerad stil. Målad i Göteborg 1919 och visar två män i en stadsmiljö som i stadens myller söker kontakt. Den centralt placerade mannen har en tatuering på handleden vilket avslöjar att han är en sjöman. De spanande blickarna ger oss koder som berättar att han är ute för att ragga upp en man. GAN har målat in sitt eget ansikte i nedre vänstra hörnet. GAN var öppet homosexuell och var vid denna tid tillsammans med en sjöman och manifesterade förhållandet på detta sätt. Tidigare ram, ej original, från 1930-talet utbytt 2008 mot en äldre slät guldram, innerlisten belagd med slagmetall och patinerad.
    Photo: Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)
  • Målning på pannå av GAN i kubistiskt influerad stil. Målad i Göteborg 1919 och visar två män i en stadsmiljö som i stadens myller söker kontakt. Den centralt placerade mannen har en tatuering på handleden vilket avslöjar att han är en sjöman. De spanande blickarna ger oss koder som berättar att han är ute för att ragga upp en man. GAN har målat in sitt eget ansikte i nedre vänstra hörnet. GAN var öppet homosexuell och var vid denna tid tillsammans med en sjöman och manifesterade förhållandet på detta sätt. Tidigare ram, ej original, från 1930-talet utbytt 2008 mot en äldre slät guldram, innerlisten belagd med slagmetall och patinerad.
    Photo: Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)
  • Målning på pannå av GAN i kubistiskt influerad stil. Målad i Göteborg 1919 och visar två män i en stadsmiljö som i stadens myller söker kontakt. Den centralt placerade mannen har en tatuering på handleden vilket avslöjar att han är en sjöman. De spanande blickarna ger oss koder som berättar att han är ute för att ragga upp en man. GAN har målat in sitt eget ansikte i nedre vänstra hörnet. GAN var öppet homosexuell och var vid denna tid tillsammans med en sjöman och manifesterade förhållandet på detta sätt. Tidigare ram, ej original, från 1930-talet utbytt 2008 mot en äldre slät guldram, innerlisten belagd med slagmetall och patinerad.
    Photo: Länsmuseet Gävleborg (Upphovsrätt)

I allén, oktoberkväll [Oljemålning]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to