Duken är spänd över kanten på spännramen och lämnad medvetet oramad. Målningen är medvetet lämnad i skisstillstånd; halva dukytan är vit och delar av bilden har endast tecknats med blyerts, delvis täckt av en tunn lasur. Bilden är en realistisk sammanställning i 1960-talets stil av flera "citat": till vänster ses två av figurerna i Edouard Manets Frukost i det gröna (1863), nedtill i fonden en del av ett stilleben av den franske målaren Chardin från 1734, till höger en porträttskiss efter ett foto av Paul McCartney i The Beatles.
Photo:
Länsmuseet Gävleborg
/
Länsmuseet Gävleborg
(Upphovsrätt)
Duken är spänd över kanten på spännramen och lämnad medvetet oramad. Målningen är medvetet lämnad i skisstillstånd; halva dukytan är vit och delar av bilden har endast tecknats med blyerts, delvis täckt av en tunn lasur. Bilden är en realistisk sammanställning i 1960-talets stil av flera "citat": till vänster ses två av figurerna i Edouard Manets Frukost i det gröna (1863), nedtill i fonden en del av ett stilleben av den franske målaren Chardin från 1734, till höger en porträttskiss efter ett foto av Paul McCartney i The Beatles.
Photo:
Länsmuseet Gävleborg
(Upphovsrätt)
Duken är spänd över kanten på spännramen och lämnad medvetet oramad. Målningen är medvetet lämnad i skisstillstånd; halva dukytan är vit och delar av bilden har endast tecknats med blyerts, delvis täckt av en tunn lasur. Bilden är en realistisk sammanställning i 1960-talets stil av flera "citat": till vänster ses två av figurerna i Edouard Manets Frukost i det gröna (1863), nedtill i fonden en del av ett stilleben av den franske målaren Chardin från 1734, till höger en porträttskiss efter ett foto av Paul McCartney i The Beatles.
Photo:
Länsmuseet Gävleborg
(Upphovsrätt)