• Til USN Universitetet i Sørøst-Norge, campus Porsgrunn skal Åsdam realisere verket Untitled: Archive (migration).

Til dette prosjektet skal 3500 bilder, fordelt på 8 monitorer og vist som et slideshow, installeres på en vegg på høyskolen. Bildene tar utgangspunkt i en studie der Åsdam ville undersøke hvordan migrasjon var blitt avbildet, både historisk og i vår samtid. De utvalgte bildene er både humoristiske, dramatiske og vakre. De er hentet fra bøker, aviser, blader og Internett.

Åsdam har redigert verket slik at rytmen og sekvenseringen av bildene gjør det mulig å holde oppmerksomheten på de ulike motivene, samtidig som de virker i et større samspill og i kontrast til de andre bildene i den stadig skiftende montasjen.

Untitled: Archive (migration) [Video]