• De tre fotografier kjøpt inn til spisestuen er alle fra 2017. I bildet Archipelago er motivet tatt fra et fly og det åpner seg et hull i skydekket hvor vi ser solen som speiles i havoverflaten langt der nede. I Aurora er vi tett på siv og strå som tegner klare hvite konturer i sollyset mot det mørke tjernet. I fotografiet Suburbia danner skyggen fra et tre myke felt på den stramme bygningskroppen.  Leijon skriver selv om sitt arbeid «som fotograf er man et aktivt vitne til konkret forandring. En fotograf som dveler er stadig vitne til skiftninger basert på sesong, forvitring og persepsjon. Verden endrer seg, naturen endrer seg, forfaller og forvitrer. Men viktigst av alt; vi endrer oss. Kanskje vil en del av de tingene jeg fotograferer forsvinne i fremtiden, i meg eller omgivelsene».
    Photo: Seersa Abaza / Kunst i offentlige rom
  • De tre fotografier kjøpt inn til spisestuen er alle fra 2017. I bildet Archipelago er motivet tatt fra et fly og det åpner seg et hull i skydekket hvor vi ser solen som speiles i havoverflaten langt der nede. I Aurora er vi tett på siv og strå som tegner klare hvite konturer i sollyset mot det mørke tjernet. I fotografiet Suburbia danner skyggen fra et tre myke felt på den stramme bygningskroppen.  Leijon skriver selv om sitt arbeid «som fotograf er man et aktivt vitne til konkret forandring. En fotograf som dveler er stadig vitne til skiftninger basert på sesong, forvitring og persepsjon. Verden endrer seg, naturen endrer seg, forfaller og forvitrer. Men viktigst av alt; vi endrer oss. Kanskje vil en del av de tingene jeg fotograferer forsvinne i fremtiden, i meg eller omgivelsene».
    Photo: Seersa Abaza / Kunst i offentlige rom
  • De tre fotografier kjøpt inn til spisestuen er alle fra 2017. I bildet Archipelago er motivet tatt fra et fly og det åpner seg et hull i skydekket hvor vi ser solen som speiles i havoverflaten langt der nede. I Aurora er vi tett på siv og strå som tegner klare hvite konturer i sollyset mot det mørke tjernet. I fotografiet Suburbia danner skyggen fra et tre myke felt på den stramme bygningskroppen.  Leijon skriver selv om sitt arbeid «som fotograf er man et aktivt vitne til konkret forandring. En fotograf som dveler er stadig vitne til skiftninger basert på sesong, forvitring og persepsjon. Verden endrer seg, naturen endrer seg, forfaller og forvitrer. Men viktigst av alt; vi endrer oss. Kanskje vil en del av de tingene jeg fotograferer forsvinne i fremtiden, i meg eller omgivelsene».
    Photo: Seersa Abaza / Kunst i offentlige rom
  • De tre fotografier kjøpt inn til spisestuen er alle fra 2017. I bildet Archipelago er motivet tatt fra et fly og det åpner seg et hull i skydekket hvor vi ser solen som speiles i havoverflaten langt der nede. I Aurora er vi tett på siv og strå som tegner klare hvite konturer i sollyset mot det mørke tjernet. I fotografiet Suburbia danner skyggen fra et tre myke felt på den stramme bygningskroppen.  Leijon skriver selv om sitt arbeid «som fotograf er man et aktivt vitne til konkret forandring. En fotograf som dveler er stadig vitne til skiftninger basert på sesong, forvitring og persepsjon. Verden endrer seg, naturen endrer seg, forfaller og forvitrer. Men viktigst av alt; vi endrer oss. Kanskje vil en del av de tingene jeg fotograferer forsvinne i fremtiden, i meg eller omgivelsene».
    Photo: Seersa Abaza / Kunst i offentlige rom
  • De tre fotografier kjøpt inn til spisestuen er alle fra 2017. I bildet Archipelago er motivet tatt fra et fly og det åpner seg et hull i skydekket hvor vi ser solen som speiles i havoverflaten langt der nede. I Aurora er vi tett på siv og strå som tegner klare hvite konturer i sollyset mot det mørke tjernet. I fotografiet Suburbia danner skyggen fra et tre myke felt på den stramme bygningskroppen.  Leijon skriver selv om sitt arbeid «som fotograf er man et aktivt vitne til konkret forandring. En fotograf som dveler er stadig vitne til skiftninger basert på sesong, forvitring og persepsjon. Verden endrer seg, naturen endrer seg, forfaller og forvitrer. Men viktigst av alt; vi endrer oss. Kanskje vil en del av de tingene jeg fotograferer forsvinne i fremtiden, i meg eller omgivelsene».
    Photo: Seersa Abaza / Kunst i offentlige rom

Suburbia [Papir]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to