• Oljemåleri på lerret med tittelen "Gardstun", måla av Rasmus Strømme, som var tvillingbroren til Karl Straume. Måleriet viser Ivar Aasen-tunet ein stad mellom 1905 og 1925. Frå høgre på biletet ser vi: 1) Det eldste museet: vart flytta til tunet eitt år etter at Ivar Aasen døydde i 1896. 2) Buda: Einaste huset frå Aasen si tid. 3) Stovehuset: Ombygt fleire gonger, og rive ca 1969. 4) Løda: Skifta tidleg på 1980-talet. 5) Eldhuset: Stod på oppsida av tunet, og vart rive ca 1960. Bottolf Lødemel (f. 1948) er kjelde til desse opplysingane. Han tidfestar måleriet mellom 1905 og 1925, med bakgrunn i tidspunktet for når stova vart ombygd med anna inngangsparti. Måleriet er ei gåve frå Skjalg Longva (f. 1952), som sjølv kjøpte det på ein nettauksjon hos Blomquist Kunsthandel i Oslo.
    Photo: Almedal, Henry / Nynorsk kultursentrum (Opphavsrett)

Gardstun ["Gardstun", olje på lerret, måla av Rasmus Strømme]