• I serien Blood, Sweat and Tears har Busse forstørret sine egne væskeprøver 6000 ganger gjennom et elektronmikroskop for å avsløre deres cellestrukturer. Ved å bevege seg mellom mikro- og makroperspektiv viser hun frem kroppen som både et kroppslig landskap og et komisk et gjennom bruk av elektronenes muligheter. Hvorav Busse i tidligere arbeider har fokusert på menneskets industrielle utnyttelse av naturen, har hun med denne serien vendt seg innover for å utforske de følelsespregede konsekvensene av arbeidskraft – blod, svette og tårer – som er menneskelige spor forbundet med anstrengelse, kjærlighet og et levd liv.
    Photo: Mæhlum, Ingun A. / Kunst i offentlige rom
  • I serien Blood, Sweat and Tears har Busse forstørret sine egne væskeprøver 6000 ganger gjennom et elektronmikroskop for å avsløre deres cellestrukturer. Ved å bevege seg mellom mikro- og makroperspektiv viser hun frem kroppen som både et kroppslig landskap og et komisk et gjennom bruk av elektronenes muligheter. Hvorav Busse i tidligere arbeider har fokusert på menneskets industrielle utnyttelse av naturen, har hun med denne serien vendt seg innover for å utforske de følelsespregede konsekvensene av arbeidskraft – blod, svette og tårer – som er menneskelige spor forbundet med anstrengelse, kjærlighet og et levd liv.
    Photo: Mæhlum, Ingun A. / Kunst i offentlige rom

Sweat [Papir]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to